Obecność spółki w internecie to aktualnie prawie że nieuniknioność.

Obecność firmy w internecie to aktualnie prawie nieuniknioność, by mieć nieustanny kontakt z swoimi klientami. Prowadzenie strony na Facebooku może przykładowo wykonywać ktoś z danego przedsiębiorstwa, przykładowo z marketingu, lub możemy powierzyć to zaufanej agencji zewnętrznej, która będzie odpowiadać za tę część public relations lub nawet za ogół czynności marketingowych.

Istnienie korporacji na Facebooku tak samo jak posiadanie przez firmę strony internetowej www pomaga utrzymywać znakomite kontakty z nabywcami przedmiotów oraz usług oferowanych przez przedsiębiorstwo. Natomiast prowadzenie fanpage własnej firmy wcale nie jest tak łatwe jak mogłoby się wydawać. Zajmująca się tym jednostka musi być bardzo dobrze zorientowana w najnowszych trendach w social media. Jednostka ta musi bardzo dobrze mieć świadomość, jak trzeba rozmawiać z odbiorcami. Nie wolno na przykład nakazywać niczego odbiorcom. Ale zamiast tego możemy subtelnie proponować. Tego rodzaju propozycje zostaną o wiele milej przyjęte poprzez fanów fanpage’u aniżeli instrukcje w rodzaju „musisz”.

Prowadzenie swojego fanpage to bardzo ważna rzecz. Należy mieć świadomość jak odpowiadać na różne treści które kierowane są w naszą stronę. Może pojawić się hejt, może również pojawić się wulgarna komunikacja ze strony nieuczciwej konkurencji. Należy mieć świadomość jak przyjąć mowę nienawiści. Jak na to odpowiedzieć, a które posty bez mrugnięcia okiem usuwać od razu. Poprzez to właśnie odpowiedzialność za prowadzenie stron w social media jest rzeczywiście ogromna. Wielu ludzi nie zdaje sobie z tego sprawy i odbiera to jako stanowisko dorywcze. Podczas gdy w mediach społecznościowych niestety może wybuchnąć ogromna afera, istotna burda, pożar, które trzeba śpiesznie zakończyć i nie pozwolić na jego rozprzestrzenienia się. Częstotliwość publikowania wpisów w mediach społecznościowych może być różna w zależności od strony firmy a także liczby odbiorców na Facebooku.

Z odmienną częstotliwością będzie pisała informacje firma, posiadająca paręnaście tysięcy odbiorców, a z inną spółka, posiadająca tych fanów dwieście. Publikowanie ciekawych postów może bardzo pozytywnie wpływać na wizerunek przedsiębiorstwa i pomóc znaleźć kolejnych nabywców. Bardzo ważne jest ażeby komunikacja była spójna. Bardzo ważne jest również, by odpowiedzi na wypowiedzi odbiorców zawsze były pisane w tonie kulturalnym, poprawne pod kątem stylistycznym. Wiele osób ma własne najczęściej odwiedzane profile firmowe na Facebooku.

Niewątpliwie warto jednak pamiętać również o pozostałych kanałach mediów społecznościowych takich jak Snapchat. Na każdym z tych kanałów zamieszczane treści będą różnorodne, w zależności od profilu. Na Instagramie zadbamy bardziej o ładne fotki, na Google Plus o dane biznesowe. Kreując komunikację zawsze musimy zastanowić się kto powinien być jej odbiorcą, który fragment rynku. Tylko tak zdołamy spełnić wszelkie oczekiwania konkretnych ludzi oraz zadziałamy dla dobra korporacji, dla jej zysków, obecnych i nowych.

Zobacz: prowadzenie fanpage na fb