Dieta zwiększająca przyrost masy mięśniowej to przede wszystkim zwiększanie kaloryczności przyjmowanych posiłków.

Dietę na przyrost masy mięśniowej przeważnie stosowana jest w okresie zimowym. Jej celem jest zwiększenie obwodów mięśni, bez zbyt jakiegoś wielkiego przyrostu tłuszczu. Dla niektórych przyrost takiej masy jest równy przyrostem wagi, nie o to chodzi w diecie. Każdy człowiek chcący podjąć się różnych zaleceń, ażeby wyrzeźbić wymarzoną sylwetkę, musi odżywiać się adekwatnie. Dieta na przyrost masy mięśniowej to przede wszystkim zwiększanie kaloryczności przyjmowanych posiłków, które wykonane są z wyrobów najwyższej jakości czy pozostałych sprawdzonych źródeł. Chodzi bowiem o to, ażeby nadmiar dostarczonej organizmowi energii wykorzystać do wbudowania wszelkich aminokwasów w wybranepoprzez siebie mięśnie.

By zwiększyć rozmiary swojego ciała musimy przygotować właściwą porcję kalorii, które posiadają proteiny, węglowodany, tłuszcze. Ogrom zależy w tej diecie od tego jaki posiadamy metabolizm, dlatego jeżeli jakaś osoba posiada problemy z przybraniem, powinna jeść przede wszystkim produkty zawierające węglowodany. Z kolei, jeżeli osobie takiej towarzyszy nadmiernie gromadząca się tkanka tłuszczowa, to musi korzystać z produktów o większej wartości kalorycznej.

W wypadku nadmiernego przyrostu masy mięśniowej albo wagi powinno się pamiętać żeby przyjmować mniejsze porcje kalorii. Do właściwie każdej diety wykorzystuje się różnego rodzaju suplementów, które odpowiedzialne są za dostarczenie składników odżywczych, witamin a także minerałów. Dlatego powinno się ustalić prawidłowy dla każdego osobnika tryb żywieniowy nadal przed rozpoczęciem odpowiednich ćwiczeń czy treningów. Dieta, którą używa się na zwiększenie masy mięśniowej nie należy jednakże do prostych diet, dlatego ważne są w trakcie takiej diety wykonywane ćwiczenia i podjęte treningi.

Ażeby zwiększać przyrost masy mięśniowej, należy stosować jak najogromniejsze obciążenia zewnętrzne w tym przypadku np podnoszenie sztangi na sam początek. Ćwiczyć natomiast możemy nie tylko plecy, barki i klatkę, niemniej jednak też mięśnie czworogłowe ud (poprzez przysiady), dwugłowe ud (zginanie na maszynie), biceps (uginanie ramion), triceps czy też brzuszki. Nieprawidłowe ćwiczenia mogą przynieść więcej szkód niż dobrego. Niemniej całemu wysiłkowi może pomóc też regeneracja ciała, a więc stosowny oraz stopniowany odpoczynek. Treningi w trakcie diety są przeplatane jednodniową przerwą, czyli na przykład w poniedziałek ćwiczymy, we wtorek relaks itd. Jednakże regeneracja organizmu polega także na zachowaniu w diecie potrzebnych godzin snu, czy unikaniu sytuacji stresujących. Podczas snu wytwarzają się hormony, które mają wpływ na budowanie się masy. Sen regeneruje też inne komórki biorące czynny udział w budowaniu masy, ale i spalaniu pozostałych obszarów ciała.

Człowiek stosujący dietę na przyrost masy powinien być całkowicie świadomy, czy podejmuje się jej jako osoba początkująca, czy osoba zaawansowana i z pewnością podejść powinien do niej z pozytywnym nastawieniem. Nie można szybko z niej rezygnować, ponieważ na efekty, jak w wypadku absolutnie każdej diety należy cierpliwie poczekać. Negatywne myślenie, źle wpływa na możliwości oraz motywację.

Więcej: https://www.puls-zdrowia.pl/sport/trening-na-mase-wedlug-krzysztofa-piekarczyka/